Javascript-spil
Dette er min lille samling af javascript-spil.
Det er ikke færdige spil!
Det er eksempler på javascript-programmering, og udkast til hvordan man evt kan skabe den grundlæggende mekanik i forskellige velkendte spil. Alle spillene trænger til en del mere finpudsning for at blive underholdende - og koden er heller ikke ligefrem pædagogisk.
Med andre ord, det er mest bare nogle skitser ...
I de fleste af spillene skal man reloade browseren for at starte forfra.
Spillene er:
- Gæt et tal - hvor du skal gætte hvad computeren tænker på
- Tænk på et tal - hvor computeren skal gætte hvad du tænker på
- Hangman
- Hestevæddeløb - mangler naturligvis at man kan spille på hestene
- Kryds og bolle - med en meget dum computer-spiller
- Towers of Hanoi
- Spacewar - i en primitiv, men fungerende udgave
- Spacewar 2 - nu med mere end ét skud
- Pong - for to spillere, brug hhv. W/S og op/ned-tasterne
- Memory - huskekort, med søde killinger
- Simon - husk rækkefølgen
- Snake
- Fire på stribe - med en meget dum computerspiller
- Flood - et minispil hvor man skal give skærmen én farve
- Marblematch - eller bejeweled, eller candycrush eller zookeeper, men uden animationer, så det kan godt være svært at opdage hvad der sker på brættet
- Marblematch - med animationer - er stadig et work-in-progress, men næsten spilbart!
- Marblematch - med timer - med lyde, animationer, point og en timer der løber ud, spilbart! Mangler kun en startskærm og highscore-liste
- Citybomber - bomb byen helt væk...
- Racing - hold din racerbil på vejen.